العودة   تراخيص تراخيص اخبار التراخيص و البناء في مصر

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع

عمروسعودي
عضو مميز

الإنتساب : Nov 2012

عمروسعودي غير متواجد حالياً عرض البوم صور عمروسعودي

مشاركة رقم : 321  
كاتب الموضوع : عمروسعودي المنتدى : اخبار التراخيص و البناء في مصر
افتراضي رد: تجمع الفائزين بالقرعة الثالثه والرابعة ببرج العرب الجديده
قديم بتاريخ : 02-18-2014 الساعة : 03:30 PM

دي صوره السلم اللي قصدي عليه مش عارف احطه هحطه بكرا

عمروسعودي
عضو مميز

مشاركة رقم : 322  
قديم بتاريخ : 02-18-2014 الساعة : 03:31 PM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بسنت احمد [ مشاهدة المشاركة ]
اقتراح
اقترح تنصيب المهندس عمرو سعودي عمدة برج العرب
حقه لانه متحمس ومخلص وبساعد الجميع
في انتظار موافقتكم

دي حاجه كبيره اوي بصراحه عليه وربنا يخليك ليه يارب ولاكن انا فعلا حابب ان يكون في وحده ورباط دايما

بجد فرحتني اوي

زيزو مصر
عضو جديد
الإنتساب : Dec 2012

زيزو مصر غير متواجد حالياً عرض البوم صور زيزو مصر

مشاركة رقم : 323  
قديم بتاريخ : 02-18-2014 الساعة : 04:37 PM

مع انى من حاجزى ارض العاشر بس الاستاذ / عمرو . بسم الله ما شاء الله عليه عامل شغل كويس جدا مش كتير عليه اقتراح العمده

عمروسعودي
عضو مميز

مشاركة رقم : 324  
قديم بتاريخ : 02-19-2014 الساعة : 06:40 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زيزو مصر [ مشاهدة المشاركة ]
مع انى من حاجزى ارض العاشر بس الاستاذ / عمرو . بسم الله ما شاء الله عليه عامل شغل كويس جدا مش كتير عليه اقتراح العمده

ربنا يخليك يارب ودا مش شغل كبير ولا حاجه اي حد في مكاني كان هيعمل كده واكتر كمان بكتير انا والله لو عندي وقت اقسم بالله كنت صورة لكل واحد ارضه وورتهاله علي النت وكنت صورة مراحل البناء كلها اللي عند الناس عشان نتعلم تفاصيل البناء وكنت روحت الجهاز اطالبهم بحاجات كتير

عمروسعودي
عضو مميز

مشاركة رقم : 325  
قديم بتاريخ : 02-19-2014 الساعة : 06:56 AM

المشاكل اللي انا واجهتها امبارح هناك او العيوب :storm_103 6299866159
اهمهم امام القطعه ه رقم 307 الحي الثاني مجاوره رابعه القرعه الثالثه لقيت ميه خارمه الاسفرت خرم صغير اوي وعماله تطلع منه وتروح علي بلاعه علي بعد 20 متر ودي حاجه مستمره تقريبا وهيه ميه عذبه فمش عارف دي ماصوره مخرومه ولا بير ميه وطبعا اضرارها انها هتاسر علي الاسفلت والبنيه التحتيه

الحل : هحاول اكلم رئيس الجهاز بالتليفون ابلغه بكده او هسال المهندس بتاعي اعمل ايه بالظبط عشان حرام (وزير الاسكان يحرر محضر لواحد كان بيرش ميه في الشارع اثناء مروره وهنا سابين الميه مفتوحه علي طول يبقا لازم يحرر محضر برده لرئيس الجهاز مدام حد اتجازي عليها يبقا الكل يتجازوا )

-لاقيت مبني كامل عمدان فقط وقواعد اللي بنياه شركه اسمها الهمام وللاسف لقيت القواعد غرقانه ميه لدرجة معمول عليها طحالب كتير اوي خضره ودا منظر دايقني لان مع الوقت هيميل البناء ده وهيسوا سمعه كل العماير اللي هناك لو مال هيقولوا ان الارض هناك طينيه وحوارت مع ان الارض جبليه جبليه ومرتفعه عن سطح البحر مش عارف بتاع 30 متر
الحل : برده هبلغ عنها رئيس الجهاز (وهيقولي انتا مالك بس مش مشكله ) وهحاول اكلم شركة الهمام نفسها وافهمها اني عايز ابني معاهم وكده ولاكن لما لقيت البناء ده اللي غرقان قلقت فهفهم منهم الحوار واكيد هيحلوا المشكله باما يصلحوها او يشيلو اليفطه بتاعتهم هههههه

التعديل الأخير تم بواسطة عمروسعودي ; 02-19-2014 الساعة 07:18 AM.

عمروسعودي
عضو مميز

مشاركة رقم : 326  
قديم بتاريخ : 02-19-2014 الساعة : 07:14 AM

هوه ده السلم اللي بتكلم عليه

برده للاسف مش عارف احطها هنا ابداااا امري لله هضطر احطها علي جروب الفيس

عزالدين صالح
عضو جديد
الإنتساب : Dec 2013

عزالدين صالح غير متواجد حالياً عرض البوم صور عزالدين صالح

مشاركة رقم : 327  
قديم بتاريخ : 02-19-2014 الساعة : 09:57 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمروسعودي [ مشاهدة المشاركة ]
منا عارف بس صعبان عليه بصراحه اهدر مساحه كبيره عشان السلم التاني ةلكن السلم الخشب لو اتعمل نضيف هيستحمل شوفته عند ناس من قبل وكان شكله تحفه وكمان لو اتكسر اهوه خشب يتظبط تاني بس انا اهم حاجه عندي مهدرش مساحه وكمان لو اتكسر هطلع بره البيت واطلع من السلم الخارجي ههههههههههه

وخصوصا اني مش هسكن حد معايا غريب بس ربنا يقدرني ان شاء الله

الله ينور يابشمهندس علي المجهود الرائع وجزاك الله خير..... انا بفكر ابني فيلا دوبلكس الدور الارضي والاول وبعد كده شقه منفصله...بخصوص السلم الداخلي لازم الشاسيه حديد وبعد كده الدرج والدرابزين خشب ومش حيتكسر ابدا.... عشان يكون عملي وميهدرش مساحه ..تصميمات المهندس علاء جيده..ولكن بعضها يحتاج لمراعاه توزيع المساحات..

عمروسعودي
عضو مميز

مشاركة رقم : 328  
قديم بتاريخ : 02-19-2014 الساعة : 10:10 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عزالدين صالح [ مشاهدة المشاركة ]
الله ينور يابشمهندس علي المجهود الرائع وجزاك الله خير..... انا بفكر ابني فيلا دوبلكس الدور الارضي والاول وبعد كده شقه منفصله...بخصوص السلم الداخلي لازم الشاسيه حديد وبعد كده الدرج والدرابزين خشب ومش حيتكسر ابدا.... عشان يكون عملي وميهدرش مساحه ..تصميمات المهندس علاء جيده..ولكن بعضها يحتاج لمراعاه توزيع المساحات..

معجبنيش مكان السلم بتاعه ولا تقسيم الدنيا فوق خالص خالص ولاكن الافضل انك تشوفها بنفسك انتوا بس قرروا ولو حد معها عربيه هوريكوا كل اللي انا شوفتها وطول محنا ماشين ممكن نتفرج علي كل حاجه نلاقيها دا انا دخلت عماره متشطبه حتي السيراميك وهيعيوشه خلاص بس اتكسفت اصور صدقني الواقع حاجه والرسم حاجه تانيه خالص للاسف وفي الاخر الشخص علي ما يرتاحله انا عن نفسي ورتها لمراتي الفديوهات قالتلي لا تصميمنا احلي تصميم وانا كمان مستريحله بصراحه لان واحد صحبي اللي اقترح وعمل الرسم وانا اديته للمهندس يحطه علي اوتوكاد وصحبي دا اساسا شغال في اليمن بيبنوا حاجات كبيره اوي هناك وانا اثق فيه وكده كده هقابله بكره او بعده لانه الحمد لله نزل الاسكندريه اليومين دول وهقولكوا هوه قالي ايه وارائه ايه

عزالدين صالح
عضو جديد
الإنتساب : Dec 2013

عزالدين صالح غير متواجد حالياً عرض البوم صور عزالدين صالح

مشاركة رقم : 329  
قديم بتاريخ : 02-19-2014 الساعة : 10:10 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمروسعودي [ مشاهدة المشاركة ]
المشاكل اللي انا واجهتها امبارح هناك او العيوب :storm_103 6299866159
اهمهم امام القطعه ه رقم 307 الحي الثاني مجاوره رابعه القرعه الثالثه لقيت ميه خارمه الاسفرت خرم صغير اوي وعماله تطلع منه وتروح علي بلاعه علي بعد 20 متر ودي حاجه مستمره تقريبا وهيه ميه عذبه فمش عارف دي ماصوره مخرومه ولا بير ميه وطبعا اضرارها انها هتاسر علي الاسفلت والبنيه التحتيه

الحل : هحاول اكلم رئيس الجهاز بالتليفون ابلغه بكده او هسال المهندس بتاعي اعمل ايه بالظبط عشان حرام (وزير الاسكان يحرر محضر لواحد كان بيرش ميه في الشارع اثناء مروره وهنا سابين الميه مفتوحه علي طول يبقا لازم يحرر محضر برده لرئيس الجهاز مدام حد اتجازي عليها يبقا الكل يتجازوا )

-لاقيت مبني كامل عمدان فقط وقواعد اللي بنياه شركه اسمها الهمام وللاسف لقيت القواعد غرقانه ميه لدرجة معمول عليها طحالب كتير اوي خضره ودا منظر دايقني لان مع الوقت هيميل البناء ده وهيسوا سمعه كل العماير اللي هناك لو مال هيقولوا ان الارض هناك طينيه وحوارت مع ان الارض جبليه جبليه ومرتفعه عن سطح البحر مش عارف بتاع 30 متر
الحل : برده هبلغ عنها رئيس الجهاز (وهيقولي انتا مالك بس مش مشكله ) وهحاول اكلم شركة الهمام نفسها وافهمها اني عايز ابني معاهم وكده ولاكن لما لقيت البناء ده اللي غرقان قلقت فهفهم منهم الحوار واكيد هيحلوا المشكله باما يصلحوها او يشيلو اليفطه بتاعتهم هههههه

الله ينور ...هو ده المطلوب اي سلبيات لازم نتكلم عليها.... في الاول حيستغربوا ان فيه ناس بتشتكي بعد كده حيعرفوا ان محدش حيشوف سلبيات ويقول وانا مالي...واننا مش حنسكت ..فهيحلوا اي مشكله بمجرد وقوعها ...مش يستنوا الطحالب وكسر الاسفلت!!!!

عمروسعودي
عضو مميز

مشاركة رقم : 330  
قديم بتاريخ : 02-19-2014 الساعة : 10:11 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عزالدين صالح [ مشاهدة المشاركة ]

وبالنسبه للسلم انا مش فاهم اوي في حكاية الشاسيه \ي بس تعتقد دا مكلف ؟

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم